CZY MASZ JUŻ ADRES DO E-DORĘCZEŃ?

W związku z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych i późniejszymi zmianami w okresie przejściowym do końca 2025 r., podmiot publiczny będzie kierował korespondencję do podmiotu niebędącego podmiotem publicznym na adres do doręczeń elektronicznych – jeżeli odbiorca taki adres posiada. Jeżeli odbiorca nie posiada e-adresu, korespondencja będzie mogła być kierowana w dotychczasowy sposób.



W związku z powyższym od 1.01.2025r należy uruchomić skrzynkę do e-doręczeń oraz opracować najlepszy model wysyłki, opisać procedury, wdrożyć i przeszkolić pracowników.

Jak założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń?

https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/jak-zalozyc-adres-i-skrzynke-do-e-doreczen2



Jak korzystać z e-Doręczeń?

Z e-Doręczeń będzie można korzystać przez:



Kto płaci za wysyłkę dokumentów przez e-Doręczenia?

Bezpłatna jest korespondencja:

  • od obywateli i firm do podmiotów publicznych,

  • pomiędzy podmiotami publicznymi.

Podmioty publiczne będą płacić za wysyłkę dokumentów do obywateli, firm i innych instytucji niepublicznych.

Obywatele i firmy będą ponosić koszty korespondencji, jeżeli nie będzie w niej uczestniczyć podmiot publiczny, czyli np. między firmami czy między firmą a osobą fizyczną.



Wysyłka wiadomości z wykorzystaniem usług PURDE I PUH jest płatna, cennik opublikowała Poczta Polska.

https://www.poczta-polska.pl/news/poczta-polska-aktualizuje-cennik-e-doreczen-zmiany-od-5-pazdziernika-2/

Najczęściej zadawane pytania

https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/pytania-i-odpowiedzi